Po szkodzie za granicą (Niemcy, Austria, Szwajcaria) poszkodowani Polacy zgłaszają tę szkodę do swojego towarzystwa ubezpieczeniowego na terenie Polski. Następnie zgłaszają oni tę szkodę komunikacyjną reprezentantowi zagranicznego towarzystwa w Polsce. Z roku na rok liczba szkód drogowych za granicą (Niemcy, Austria, Szwajcaria) rośnie, w związku z czym coraz częściej pojawia się potrzeba likwidacji tych szkód w kraju albo za granicą. W sytuacji, gdy szkoda samochodowa powstała za granicą (na terenie Niemiec, Austrii, Szwajcarii) i uszkodzony został pojazd na polskich tablicach rejestracyjnych, wówczas poszkodowany ma możliwość zgłoszenia szkody albo w swoim towarzystwie ubezpieczeniowym, albo reprezentantowi w Polsce. W pierwszej sytuacji zakład ubezpieczeń może starać się przekazać sprawę szkód powstałych w wypadku za granicą (Niemcy, Austria, Szwajcaria) swojemu reprezentantowi. Zazwyczaj towarzystwo ubezpieczeniowe nie wyraża chęci do prowadzenia spraw związanych ze szkodą powstałą za granicą, przez co poszkodowany musi korzystać z usług reprezentanta na terenie Polski, u którego likwidacja szkody jest procesem przedłużanym, ponieważ reprezentant w Polsce zajmuje się jedynie zbieraniem informacji, które są niezbędne do regulacji zgłoszonej szkody. Wszystkie pozostałe decyzje podejmuje zagraniczny ubezpieczyciel, do którego została zgłoszona szkoda. Rozwiązania takie nie wpływają korzystnie na likwidację szkody powypadkowej powstałej za granicą (Niemcy, Austria, Szwajcaria), a tylko przedłużają ten proces i powodują problemy w uzyskaniu odszkodowania. Najlepiej jest zgłosić szkodę za granicą i skorzystać z usług firmy MOTOEXPERT i współpracujących z firmą adwokatów, którzy świadczą swoje usługi za granicą. Na pewno pozwoli to uniknąć niepotrzebnych problemów i zaoszczędzić czas. Z pomocą adwokatów współpracujących z firmą MOTOEXPERT możliwe jest zgłoszenie szkody powstałej za granicą bezpośrednio do zagranicznego ubezpieczyciela. Oprócz tego rzeczoznawcy samochodowi z sieci MOTOEXPERT zajmują się także wykonywaniem powypadkowych opinii technicznych i kosztorysów napraw, które akceptują ubezpieczyciele na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii, i na podstawie których osoba poszkodowana otrzymuje należne jej odszkodowanie powypadkowe.
