Nie daj się oszukać – Sprawdź auto przed zakupem w Niemczech !!!
SPRAWDZENIE SAMOCHODU PRZED ZAKUPEM !

MOTOEXPERT w Norymberdze zajmuje się m.in. profesjonalnym sprawdzaniem samochodów osobowych i kamperow do 3,5 T przed zakupem.
- weryfikacja stanu powłoki lakierniczej – profesjonalnym czujnikiem lakieru
- weryfikacja bezwypadkowości, ewentualnych napraw powłoki lakierniczej ( badanie komory silnika, bagażnika, progów, słupków i wnęk: pasowań, łączeń, spawów, silikonów)
- weryfikacja stanu technicznego i wizualnego samochodu, stopnia zużycia podzespołów (badanie zapoceń, wycieków z silnika, jazda próbna: praca zawieszenia, skrzyni biegów, sprzęgła, układu wspomagania, poprawność toru jazdy, weryfikacja stanu i pracy układu hamulcowego )
- weryfikacja stopnia zużycia wnętrza pojazdu, elementów eksploatacyjnych wnętrza
- sprawdzenie samochodu pod względem kątów geometrycznych w 3D (dodatkowo płatne) (sprawdzenie na szarpakach luzów w zawieszeniu, wartości amortyzacji oraz badanie kątów geometryczny na profesjonalnej maszynie diagnostycznej 3D)
- szczegółowe informacje o stanie technicznym i wizualnym w formie raportu:
### Weryfikacja jakości naprawy pojazdu po kolizji
*Weryfikacja pojazdu po kolizji* to kluczowy krok dla każdego właściciela samochodu, który pragnie upewnić się, że jego pojazd został naprawiony profesjonalnie i zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi. W tej dziedzinie specjalizuje się nasza firma, która pod kierunkiem doświadczonego rzeczoznawcy i MOTOEXPERT oferuje szeroki zakres usług związanych z dokładną oceną stanu technicznego pojazdu po naprawie.
#### Dlaczego warto skorzystać z oferty MOTOEXPERT ?
1. *Stacja Kontroli Pojazdów w Nürnberg *: Nasze oględziny odbywają się na renomowanej stacji kontroli pojazdów, co gwarantuje pełen profesjonalizm i rzetelność oceny. Tylko tutaj, dzięki specjalistycznemu sprzętowi, można dokładnie ocenić każdy, nawet najdrobniejszy szczegół.
2. *Precyzyjna ocena na podnośniku*: Samochód poddawany jest dokładnym oględzinom na podnośniku, co pozwala na pełen przegląd każdej części pojazdu – od podwozia po dach.
3. *Specjalistyczne urządzenia*: Dysponujemy szerokim wachlarzem zaawansowanych mierników, połok lakierniczych i innych przyrządów eksperckich, które gwarantują precyzyjność i dokładność każdej oceny.
Procedura weryfikacji:
– Klient przybywa na umówioną wcześniej wizytę ze swoim pojazdem do Nürnberg.
– Dokładne oględziny pojazdu, skupiające się na ocenie jakości przeprowadzonej naprawy.
– W trakcie weryfikacji jesteśmy w stałym kontakcie z klientem, informując go na bieżąco o ewentualnych nieprawidłowościach i ustaleniach.
– Po zakończeniu weryfikacji, jeśli klient życzy sobie, przygotowujemy szczegółową opinię pisemną.
#### Koszty:
Koszty usługi są uzależnione od pochłoniętego czasu. Bazowa stawka za usługę weryfikacji wynosi 220 euro BUTTO = 1 Roboczogodzina) . W przypadku, gdy czas weryfikacji jest pochłonięty np. 3 godziny, koszt wynosi 3 razy stawka godzinowa rzeczoznawcy czyli 660 Euro.
Aktualna stawka rzeczoznawcy MOTOEXPERT w Nürnberg wynosi 220 euro brutto z uwzględnieniem podatku niemieckiego VAT .
Weryfikacja pojazdu po kolizji to nie tylko pewność co do jakości przeprowadzonej naprawy, ale także spokój ducha każdego właściciela samochodu. Zapewniamy profesjonalizm, dokładność oraz transparentność każdej oceny.

Każdy kraj to inne reguły
Dokładny sposób postępowania, a także wysokość środków, jakie można uzyskać na naprawę samochodu to kwestie uzależnione od kraju, w którym miał miejsce wypadek. Jako że Niemcy to kraj sąsiadujący z Polską i wielu naszych rodaków wyjeżdża tam w celach zarobkowych i nie tylko, warto wiedzieć, że jeśli wypadek miał miejsce na terenie, to możemy ubiegać się o zwrot kosztów naprawy nawet do 130% wartości sprzed wypadku!Dlaczego wprowadzono takie rozwiązanie?
Likwidacja szkody niejednokrotnie kosztuje więcej niż wynosi wartość pojazdu. Jednocześnie, jeśli kierowca wie, że pojazd był zadbany i wart więcej niż wskazują szacunki rynkowe – kwestią oczywistą wydaje się być to, że chce on móc dalej korzystać ze sprawnego pojazdu. Jest to podstawowa przyczyna, dla której wprowadzono możliwość skorzystania albo ze szkody całkowitej i oddać pojazd do kasacji lub naprawić pojazd, odzyskując do 130% jego wartości rynkowej. Środki są wypłacane przez ubezpieczyciela kierowcy winnego wypadkowi. Dzięki takiemu rozwiązaniu, poszkodowany kierowca nie zostaje bez pojazdu i nie musi poszukiwać nowego auta.Naprawa pojazdu do 130 procent wartości – kiedy można z niej skorzystać?
Możliwe scenariusze likwidacji szkody
Jak już wspominaliśmy, likwidacja szkody może odbyć się na dwa sposoby: – poprzez rozliczenie szkody całkowitej – to sytuacja, w której pojazd jest oddawany do kasacji, a kierowca odstępuje od zamiaru jego naprawy; – naprawa pojazdu do 130% jego wartości – zgodnie z prawem niemieckim możemy także wystąpić o odzyskanie kwoty do 130% wartości pojazdu i naprawić go. Ta opcja nie jest preferowana przez ubezpieczycieli, a co za tym idzie – zawsze próbują oni rozliczyć szkodę jako całkowitą. Warto jednak pamiętać o swoich uprawnienia i – jeśli chcemy dalej korzystać z tego auta – po prostu zgłosić wniosek o naprawę pojazdu do 130% wartości.Jak obliczyć kwotę naprawy w najprostszym przypadku?
Przykład 1: Jeśli wartość pojazdu sprzed wypadku wynosiła 10 000,00 EUR, a koszty naprawy do 130% określone przez warsztat wyniosły 12 000,00 EUR – towarzystwo ubezpieczeniowe sprawcy kolizji czy też wypadku musi wypłacić kwotę szkody w wysokości 12.000,00 EUR. W tym przypadku 130% wartości wynosiłoby 13 000 EUR, jednak kwota naprawy nie wyniosła tyle. Przykład 2: Jeśli wartość rynkowa pojazdu sprzed wypadku wynosiła 50. 000,00 EUR, a całkowite koszty naprawy do 130% – 64.000,00 EUR, to towarzystwo ubezpieczeniowe sprawcy wypadku musi wypłacić kwotę szkody w wysokości 64.000,00 EUR. W obydwu przypadkach naprawa po wypadku kosztowała nieco mniej niż 130%, co oznacza że ubezpieczyciel sprawcy zdarzenia musi pokryć całość kosztów. Warto jednak pamiętać, że towarzystwa ubezpieczeniowe niekiedy próbują zaniżać wartość rynkową pojazdu tak, by kwota 130% wartości była niższa. W niektórych sytuacjach dochodzi również do prób dyskredytowania opinii wystawianych przez niezależnych rzeczoznawców motoryzacyjnych. Tego typu sytuacje mogą wymagać skorzystania ze wsparcia specjalistów, którzy zajmują się rozliczaniem ubezpieczeń.Szkoda całkowita – jak jest obliczana?
Wiele zależy od konkretnej sytuacji, jednak niestety bardzo często towarzystwa ubezpieczeniowe próbują wypłacić nieco niższą kwotę ubezpieczenia, tak jak w poniższym przykładzie. Jeśli wartość pojazdu sprzed wypadku wynosiła 50.000 EUR, koszt naprawy według opinii rzeczoznawcy 35.000 EUR, to wartość pozostałości pojazdu to 25.000,00 EUR. W takiej sytuacji kwota wypłaconej szkody to 25.000 EUR. Co za tym idzie, na podstawie szkody całkowitej ubezpieczyciel generuje oszczędności w wysokości co najmniej 10.000 EUR, a poszkodowany traci te środki.Kto decyduje o miejscu i sposobie naprawy?
Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę jest to, że to nie ubezpieczyciel, ale właściciel pojazdu decyduje zarówno o miejscu, jak i sposobie naprawy! Co za tym idzie, nie musimy korzystać z najtańszych części czy usług nieznanego nam zakładu, który zgodził się wykonać prace w niższej cenie niż warsztat, z którego usług zawsze korzystamy. Naprawa pojazdu do 130 procent wartości to prawo każdego poszkodowanego w wypadku. Istnieją co prawda pewne ograniczenia, które powstały w orzecznictwie sądowym (np. konieczność korzystania z pojazdu przez minimum 6 miesięcy przed wypadkiem), jednak jest to prawo, które przysługuje większości kierowców.- wyceny wartości pojazdów powypadkowych
- wyceny wartości wraków pojazdów
- opiniowanie szkód komunikacyjnych AC
- opiniowanie szkód OC
- wycena kosztów naprawy pojazdów powypadkowych
- oceny stanu technicznego pojazdów powypadkowych
- oględziny powypadkowe
- weryfikacje już istniejących kosztorysów
- ekspertyzy techniczne z zakresu techniki samochodowej
- doradztwo techniczne w zakresie szkód komunikacyjnyc